Театральна осінь-2019: «Відкрита сцена» запрошує

| Культура
Театральна осінь-2019: «Відкрита сцена» запрошує

Осінь 2019 року, як це вже традиційно очікується в Україні, буде відзначена низкою культурних заходів. З новими репертуарами відкриються українські театри, а також пройде низка фестивалів театрального мистецтва. Зокрема у Києві з 13 до 15 вересня відбудеться другий Всеукраїнський фестиваль недержавних театрів.

Сприяти зацікавленості громадян театральним мистецтвом будуть і політичні події. Пройшли президентські й парламентські вибори, сформовано новий уряд. Але необхідність підтримки української культури залишається як ніколи актуальною.

Програма фестивалю «Відкрита сцена» формувалася групою експертів за конкурсним відбором. Серед 40 заявок було відібрано п’ять колективів, які впродовж трьох днів представлятимуть свої вистави на різних театральних майданчиках столиці. Поміж експертів – театрознавець Ганна Веселовська, театральний критик та менеджер Анастасія Гайшенець, перформер і хореограф Віктор Рубан, театрознавець Ірина Чужинова, театральний критик Любов Ільницька.

Цього року фестиваль проводиться на конкурсній основі. Долю учасників вирішують члени журі. Переможець фестивалю отримає фінансування від організаторів на реалізацію нового мистецького проекту. Фестиваль поєднує мистецьку та освітню програми. У межах останньої: майстер-клас від француза Жуля Одрі, який є головним режисером Івано-Франківського національного драматичного театру, а також круглий стіл «Вікно можливостей для незалежних театрів» за участю прогресивних українських театральних менеджерів.

Фіналістами «Відкритої сцени»-2019 є:

SECOND FLOOR, baza.art people, Київ – вистава про пошук себе у величезній космічній пітьмі. Про переплетіння і зіткнення, стосунки між чоловіком і жінкою. Про те, що тільки віднайшовши себе у відображенні іншої людини, можливо піднятися на сходинку вище;

СВІДОМІСТЬ(ПІД), n'Era Dance Company, Київ. Ну який же сучасний театр без Фройда? Ідея роботи базується на моделі психіки людини: «Воно», «Я» та «Понад Я». Вистава допоможе розпізнати ваші справжні, а не очікувані суспільством емоції та бажання;

НЕ МУШУ, n'Era Dance Company, Київ. Щоб почуватися повноцінним у сучасному суспільстві, люди часто проживають не своє життя. Хто диктує вимоги «як жити?» і чи варто слідувати чужим вподобанням? Мовою руху на межі пластики, жесту й танцю артисти занурять глядача в тему сприйняття свого власного «Я»;

СНИ, арт-проект «Театр на Перехресті», Чернівці. Ми весь час живемо то в минулому, то в майбутньому, а в теперішньому не живемо ніколи. Перегляньте виставу і почніть нарешті жити сьогоденням;

ORPHEUS UA, проект Сашка Брами, Львів. В основі дійства – семимісячна пішохідна експедиція від кордону з ЄС до лінії фронту на Донбасі режисера Сашка Брами і фотографа Андрія Бучка. Це все мовою музики. Експериментальна електроніка, етнічні мотиви, танцювальні біти, сучасна опера, перформативні акції та відеоарт;

ЯК ВКРАСТИ КОНЯ, Білиць арт-центр, Київ. Українців і ромів обіймають схожі проблеми: замкненість, свавілля влади, жадібність, відданість «своїм». Та кожен з нас бажає бути щасливим. І кожен шукає шанс жити кращим життям. Але на що нас може підштовхнути жага до щастя? І де та межа, яку не можна перейти?;

ОСІНЬ НА ПЛУТОНІ, проект Сашка Брами, Львів. Аби створити виставу, автори впродовж року перебували в тісній взаємодії з мешканцями геріатричного пансіонату. Після цієї експедиції «в старість» ви, найімовірніше, переосмислите власні цінності. Вистава створена на перетині документального та лялькового театру, танцювально-перформативних практик та просторового аудіодизайну.

Треба всіляко вітати подібні фестивалі та інші культурні й театральні заходи. І не лише в столиці, а приділяти увагу культурним заходам і на місцевому рівні. Осінь 2019 року повинна стати ще одним кроком для всілякого розвитку різних напрямків української культури і мистецтва, зокрема й театрального.

Мария ПАВЛЕНКО