Дистанційна освіта: за і проти

| Інші новини
Дистанційна освіта: за і проти
Пандемія коронавірусу в Україні гостро ставить питання переводу дітей на дистанційне навчання.

В цьому є свої переваги. Але є й недоліків вистачає. В разі дистанційного навчання діти більше часу проводитимуть с батьками, рідними та близькими, матимуть можливість почути їхні поради. Проте при цьому виявляються і безліч недоліків сучасної дистанційної освіти.

По-перше, всі діючі шкільні програми розраховані на стаціонарне навчання у класах, а не дистанційне. Методологія дистанційної освіти не розроблена, науково не обґрунтована. Фактично її прямо «з коліс» вводять як експеримент, причому експеримент цей ставиться на наших дітях в режимі on-line. Які наслідки переводу дітей на дистанційну освіту ми отримаємо, як це буде відображатися на їх здоров’ї та інтелектуальному розвитку – абсолютно не зрозуміло. Як і не зрозуміло те, як відрізнятимуться дистанційні уроки від звичайного домашнього завдання при дистанційній освіти.

По-друге, багатьом батькам досить складно організувати домашнє навчання дитини. Зокрема батькам молодшого школяра доведеться змінювати власний графік, при можливості переходити на віддалені форми роботи.

А як подолати негативні наслідки дистанційної освіти з точки зору соціалізації дітей – перш за все через відсутність їхнього спілкування в звичайному режимі поміж собою, а також відсутність контролю вчителя за дистанційним навчальним процесом?..

По-третє, найголовніше, – дистанційна освіта і карантинний режим призводять до малорухливого способу життя дітей, що вкрай негативно – як для шкільного віку – впливає на їх фізичний розвиток та здоров’я. Окремо стоїть питання доцільності дистанційної освіти в сільській місцевості, де у більшості населення немає ні інтернету, ні можливостей для його підключення. Переведення на дистанційну освіту сільських шкіл для значної частини дітей буде означати відсутність будь-якої освіти взагалі.

І останнє з низки найважливіших проблем: як потім з такої поспіхом організованої дистанційної освіти ці діти переходитимуть на навчання у вищих або середніх спеціальних закладах? Адже перебудуватися знову на навчальний процес в традиційному форматі у вузівських аудиторіях їм буде заважко.

ГО «Розбудова» дуже багато часу приділяє як фізичному вихованню молоді, так і їхньому культурному розвитку. Тому для нас всі питання про те, в якому стані буде психологічний та інтелектуальний розвиток дітей в разі тотального впровадження дистанційної освіти і як це вплине на розвиток дитини як особистості є надзвичайно актуальними.

Тетяна ПАВЛЕНКО