
10 вересня виставою «Перехресні стежки» за однойменною повістю Івана Франка у постановці режисера Дмитра Чирипюка відкриється 100-ий сезон столичного національного театру імені Івана Франка!
Ювілейний сезон обіцяє бути багатим на приємні сюрпризи для шанувальників високого мистецтва. Як завжди, у залі будуть аншлаги, а питання «вільного квиточка» залишиться актуальним для театралів столиці та інших міст. Символічно, що до 100-річчя в афіші прославленого колективу знову з’явиться вистава, яка понад два десятиліття була його справжньою визитівкою!
«Тев'є-Тевель» — вистава Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка, поставлена за українським перекладом Миколи Зарудного п'єси російського драматурга Григорія Горіна «Панахидна молитва» (рос. Поминальная молитва), написаною за мотивами збірки оповідань Шолом-Алейхема «Тев'є-Молочар». Прем'єра вистави відбулася 23 грудня 1989 року. Незмінним виконавцем головної ролі протягом багатьох років залишався Богдан Ступка. Вистава є одним з найуспішніших проектів на українській театральній сцені останніх двох десятиріч — завжди проходила з аншлагом, Розпочинаючи з 2012 року, після смерті Богдана Ступки, вистава не виконувалась на честь поваги до пам'яті актора, натомість, проводиться відеопоказ вистави
І от прийшов час знову нагадати глядачам цю філософську притчу про життя — вирішили у театрі. Чия була ідея відродити суперпопулярну виставу? Чи зможе Богдан Бенюк «переграти» Ступку, бо роль єврейського мудреця-молочника була знаковою у творчості Богдана Сильвестровича. Критики і публіка обов’язково стануть порівнювати сценічне «прочитання» образа Тев’є — про це розповів Дмитро Іванович ЧИРИПЮК в інтерв’ю газеті «День»:
— Ідея відродити виставу «Тев’є-Тевель» можна сказати літала у повітрі (у керівництва театру, акторів, які у різний час грали у ній). Знаєте, багато глядачів говорили мені про те, що дуже шкода, що після смерті Богдана Сильвестровича, який був незмінним виконавцем головної ролі, виставу зняли з афіші...+
До ювілею нашого театру ми вирішили поновити постановку з новими виконавцями. 11 вересня в образі Тев’є вийде популярний актор Богдан Бенюк, і це буде зовсім інший образ. Те, що критики чи хтось з публіки почне порівнювати сценічні трактовки митців, то я впевнений, що хвилин за 15—20 дійство захопить всіх у залі.
Ми дуже шануємо Ступку і те, що вже сім років, як немає Богдана Сильвестровича на цьому світі, — величезний біль, бо то був прекрасний актор і саме в пам’ять про нього та режисера Сергія Данченка в репертуарі нашого театру з’явиться ця вистава. Думаю, що Богдан Бенюк буде органічним у ролі Тев’є. Він шукає своє у вирішенні цього цікавого образу. Сценографія Данила Лідера лишається, але вона трохи оновлена головним художником Андрієм Александровичем-Дочевським, будуть і танці, поставлені знаменитим хореографом Борисом Каменковичем (нині педагог-репетитор Наталія Осипенко), а от костюми ми поновили. У постановці гратимуть провідні франківці і талановита молодь. Буде два акторські склади: Поліна Лазова і Ірина Дворянин (Голда), Анатолій Гнатюк і Назар Задніпровський (Менахем), Василь Мазур і Володимир Коляда (Лейзер), Світлана Косолапова та Анастасія Рула (Цейтл), Тетяна Луценко і Ганна Снігур-Храмцова (Годл ), Дана Кузь і Дар’я Легейда (Хава), Орися Підгора (Бейкла), Валерій Дудник і Володимир Нечепоренко (Урядник) Олексій Пєтухов та Євген Свиридюк (Ребе), Віталій Ажнов і В’ячеслав Хостікоєва (Мотл), а в ролі Перчика — онук Богдана Сильвестровича Дмитро Ступка та Олександр Бегма....
Треба зазначити, що Мазур, Дудник і Пєтухов— митці, які грали це у першій версії вистави, а також хореограф-репетитор — Осипенко. Зараз я по-іншому бачу цю постановку, а тому змінив концепцію бо час теж диктує йти вперед...
16 серпня ми виходимо з відпустки і розпочнеться час активних репетицій на сцені. Думаю, що Богдан Михайлович запам’ятається у ролі Тев’є бо він створює глибинний внутрішній образ героя, а тому запрошую всіх на прем’єру.